maanantai 24. huhtikuuta 2023

IOK

 


Oletko kuullut kirjasta Ihmeiden Oppikurssi? Se on kirja, joka kaikkien pitäisi lukea elämänsä aikana. Ei mikään kevyimmästä päästä oleva teos, mutta todella hyvä ja itselleni tarpeellinen tässä hetkessä. 

Vuosikymmen sitten kohtasin kasan vaikeuksia, joista lähdin etsimään hyvää tietä ulos. Ostin silloin kirjan intuitiolla verkkokaupasta, enkä suostunut myymään sitä vaikka siitä tuli paljon kyselyjä. Kirjasta on tehty paljon versioita, mutta tämä sininen kirja on alkuperäinen. Kirjan on tuottanut Foundation for inner peace. 

Tosiaan, viikko sitten aloitin lukemaan. Sanotaan, että asiat tapahtuvat oikealla hetkellä ja nyt koin sen hetken, tälle 10 senttiä paksulle lukukokemukselle. Sivunumeroja tässä ei ole, koska kirja on jaettu moneen osaan. Tarkkaa määrää en siis tiedä. Kirjassa on vuoden jokaiselle päivälle tehtävä, eli 365 tehtävää. 

Koen, että ihmeet alkoivat heti kun aloitin lukemaan. Tärkein sanoma joka kirjassa on, on Pyhä Henki ja ego, jotka molemmat ovat minussa ja sinussa. Jos tämän kirjan sanoman erottaa uskonnollisesta jeesus puheesta, "jeesus pelastaa" ja ottaa sen eri tavalla –  kirjasta saa paljon hyvää oivallusta. 

Koska oma egoni on ottanut viime aikoina paikkaansa turhankin kovaäänisesti, olen päättänyt sen muuntaa.

Oletko koskaan kuullut sanaa ego tai pohtinut mitä se tarkoittaa? Egosta usein puhutaan, että se on muissa olevaa törppöyttä. Mutta mitä, jos asia onkin niin, että näet törpöt, koska sinun ego kiinnittää niihin huomion? Ego on yhtä lailla heikko, kuin vahvakin. Pyhä Henki, eli sinussa oleva henki vain on. Sitä ei tarvitse arvottaa, se ei tee sinulle pahaa, ei näytä sinulle pahaa, eikä tee sinulle pahoja tekoja, vaan egosi tekee. Sinun tehtävä on tunnistaa se, jotta voit muuttua. 

Minulta on kysytty miten osaisin selittää tämän peiliteorian. Ja tässä on mielestäni sen ydin. Sinun on tunnistettava ensin oman egosi toiminta, ennen kuin voit ymmärtää sitä ja muuntaa sen mallia. 

Ego ei halua hyvää. Ego imartelee ja uskottelee, että saat hyvää. Pyhä Henki tuo rauhan tunteen. Minun egolleni uskon puheet ovat olleet melko vaikeita. Egoni on nähnyt ja kokenut niin paljon huonoa, että poisoppiminen on ollut vaikeaa. Mutta olen kokenut myös rauhan ja ihmeet. Olen siinä pisteessä elämääni, että ihmeet ovat tervetulleita. Se on kuitenkin tehtäväni, tehdä se valinta ja saada ego katoamaan omilla valinnoillani. 

Olen energiahoitamista opetellut vuodesta 2011 ja tämä on ollut matka, jota on joskus tehnyt taaksepäin ja taas eteenpäin, taaksepäin ja taas eteenpäin. Henkisessä kasvussa sanotaankin, että kolme askelta eteenpäin ja kaksi taaksepäin. Mikä on hyvä asia, menet aina eteenpäin. Tällainen kasvattaa sinua kärsivällisesti ja varmasti.  Ego ei tykkää hidastelusta. Ego haluaa kaiken heti ja nopeasti. 

Kiinnostuin noin 7 vuotta sitten korpeista. Otin korpin symboliksi itselleni. Sitten kun. Joka ikiseltä automatkalta etsin korppeja. En nähnyt. Joskus yhden. Kesämökillä meidän pihan puuhun ilmestyi joka elokuu noin kolmen vai neljän vuoden ajan korppi laulamaan. Mutta vain elokuussa. Yritin saada kuvaa linnusta. Vuosi sitten Kallion kirkon tornissa raakkui korppi ja sain ensimmäisen kuvani, onneksi oli kamera mukana jossa zoom. Korppihan enteilee vanhan kansan mukaan kuolemaa, mutta minä en siihen usko. Minulle edustaa näkymätöntä ja mystisyyttä. Kuitenkin kirjan mukaan symbolit ovat egon juttuja. Ja todella kun tätä kirjaa lähtee lukemaan se alkaa työstämään egoa ja näyttämään sitä itselle. 

Päästin kuitenkin irti. Kuvaaminen alkoi tuntua puurolta. Otin kirjan mukaan Rukalle ja luin automatkalla. Ensimmäisen 2 tunnin aikana olin nähnyt jo 6 korppia, koko viikon kestävän matkan aikana näin reilusti yli 20 korppia. Tämä oli minulle ihme. Olin käynyt Lapissa tämän 7 vuoden aikana jo pari kertaa aiemminkin, ajanut pitkiä matkoja Suomessa, en nähnyt. Nyt niitä oli paljon. Hyvää kuvaa, lähikuvaa en saanut. Mutta tämä on ihan ok. 


Olen siis päättänyt antaa nyt Ihmeiden Oppikurssin tehdä taikojaan elämässäni. Sain itseni äsken kiinni, omasta egostani. Otin maidon kaapista ja se tippui suorilta käsiltä kädestäni matolle ja läikkyi. Mitä olin alkamassa tekemään? Sättimään itseäni, mollaamaan. Mutta pysähdyin. Ajattelin, että ei, egoni tiputti sen, egoni myös haluaa, että oloni on kurja. Ei haittaa. Reikissä noudatetaan kiitoksen kolmea kertaa. Kiitos, että huomasin egoni, kiitos, kiitos, kiitos. 
Ainiin, yksi asia mitä egoni nauttii kohdallani, kirjoittaa virheitä ja saada silmäni sumenemaan niistä. Se sättii minua hiljaisesti, kuinka en osaa kirjoittaa ja kuinka nolo olen. Nyt vapaudun siitäkin. Egoni estää minua olemasta onnellinen. Onnellisuus on mielen tila. Vapauskin on mielen tila. Olen vapaa ja onnellinen. KKK


Maiju

Kuulopuheiden varassa

  Mistähän aloittaisin. Jos luottaa kuulopuheisiin ja tekee päätöksiä niiden varaan, voi tehdä päätöksiä harhaluuloihin perustuen eli valhee...