keskiviikko 26. huhtikuuta 2023

Reiki

 



Kun vuonna 2010 sen aikainen työkaveri kertoi minulle reiki hoidosta, että sen avulla hänen rintasyöpä löydettiin –  sisälläni kännistyi täysin uusi tunne. Olin elänyt elämääni, kuin automaatti asetuksilla, jossa elämä tapahtuu minulle ja minulla ei ole siihen sananvaltaa. En juuri ymmärtänyt ajatella laatikon ulkopuolelle. Vain se todellisuus joka minulla oli oli totta. Minua ei kiinnostanut mikään, ei suorastaan yhtään mikään. Ympäristö jossa olin, oli hyvin ulkonäkökeskeinen ja tuomitseva. 

Jos voisin jälkiviisaana sanoa, olin egoni pauloissa ja mieleni oli ns. sairas. Se uskoi kaikkeen pahaan, se uskoi maailman olevan paha ja muuta vastaavaa. 

Reiki sai minut kiinnostumaan elämästä. Kävin reiki kurssin. Ensin ykkösen, sitten kakkosen ja lopulta sain viritykset kolmoseen, sekä karunaan. Reikit. 1 ja 2 kävimme perheeni kesken ja 2013 aloitimme ystävieni kanssa Kaija Juurikkalan oppien mukaisesti kehomatkojen opettelun. Siinä etänä tunnusteltiin ihmisen energioita. Sain sähköpostiosoitteita ja tein etänä tulkintoja. Ne osuivat melko hyvin oikein, tunnistin kipuja toisissa, joskus jopa vakavempiankin. En kirjoita tätä saadakseni tehdä sitä lisää. Se meinaan kävi todella raskaaksi, en osannut poistaa kipuja itsestäni. Päätin aloittaa intuitiivisen energiahoitajan koulutuksen. 

Oli vuosi 2013. Kurssin piti kestää vain vuoden ja osallistujia piti olla vähintään 6, mutta meidän kohdalla tapahtui paljon poikkeuksia. Meitä oli kolme ja se kesti 3 vuotta. Kehomatkat helpottuivat tämän kurssin myötä. Osasin päästää energioista irti. Moni jolle hoitoa tein, on jatkanut matkaansa jo toiselle puolelle. Käsittelin paljon kuolemaa noin 8 vuoden aikana, kohtasin paljon monisairaita. Se oli hyvin puhdistava ja elämää avaava vaihe. Ihmisyyttä ja egoakin avaava. Ego on veijari. Sitä on todella vaikeaa tunnistaa. Ja sen pauloihin on hyvin helppo syöksyä. 

Aloitin kosmetologikoulun 2014 ja olin unelmatyössäni. Tämä oli täydellinen työ oppia ihmisyydestä. Se oli minulle sydämen asia hoitaa ja tehdä toisille hyvää. Työpisteeni muuttuivat ja opin jatkuvasti lisää ja lopulta perustin tämän blogin (joka ei siis liity kauneudenhoitoon). 

Minun ajatus tälle blogille oli kirjoittaa kirjoittamisesta, mutta minä muutun koko ajan elämän myötä. Koko ajatus kosmetologin työssä oli itsetunto. Hyvä ja terve itsetunto. Oma itsetuntoni nousi terveen tasolle kohisten, mutta nyt olen pisteessä, että se on vähällä laskea. Olen siis uuden edessä. Tein päätöksen lopettaa kyseisessä hoitolassa jossa nyt olen, löysin uuden, joka kuitenkin vaihtaa omistajaa ja minulla on vain kesäkuuksi työtä, sitten ei mitään tietoa. En näe pidemmälle. Mutta en näe itseäni tällä alalla enää. Tie on kuljettu loppuun. Minun on hoidettava itseni nyt kuntoon. Kärsin migreeneistä, uskon sen johtuvan pitkäaikaisesta stressistä. 

 Uskoin omaan työhöni ja tulevaisuuteeni tällä alalla, mutta tämä ala on niin pienipalkattu, ettei riitä enää ajatus hoitaa muita. Töitä on myös ollut ihan liian vähän. Egoni huutaa pääni sisällä, se kärsii. Mutta olen päättänyt sen sivuuttaa. Uskon, että elämä järjestää minulle ihanan uuden alun. Se järjestää minulle hyvää. 

Kaikki mitä olen oppinut egosta, voin mielestäni unohtaa. Sillä ego ihan oikeasti vain hajottaa. 

Teenkö vielä reikiä ja energia- hoitoja? Elämä ei ole tuonut minulle rauhaa tehdä niitä niin, kuin mieli ajattelee; eli ihana ja kaunis zen tila ja ihmiset saavat hyvää, myös minä saan siitä hyvää. Ei niin tapahtunut. Tai saihan ne, minä myös, mutta silti olen kuin märkä rätti. 

Energiaa ei oikein minun maailmassani voi kaupallistaa. Kun siihen tulee raha väliin, minussa syntyy kipu. Jokin siis estää minua tekemästä sitä työkseni, siksi jätän sen niille jotka sitä voi tehdä työkseen. Onneksi heitä on paljon. Energia kuitenkin vaikuttaa kauttani minun kohtaamiin ihmisiin. Tunnen kun energia käynnistyy, vaikka en sitä niin sanotusti itse tee. Silloin hoitaminen on spontaania ja tarkoitettua, enkä siihen puutu. Voin hoitaa lopun elämääni ihmisiä, en tarvitse siihen työtä väliin. 


Mitä se reiki sitten on? Sitä kun ei voi nähdä. Reiki on rakkaus, on mielestäni kaikkein selkein sana kuvaamaan sitä. Reiki on kaikki, eikä silti mitään. 

Toiset kysyvät, miksi reiki tuo niin paljon vaikeuksia. Siksi, että oppisit mitä rakkaus todella on. Reiki on hiljainen ja nöyrä, kiitollinen tila, jota egomieli ei halua uskoa. Se kyseenalaistaa sen, mollaa ja hakee järjellistä selitystä siihen. Reiki vain on. Sen ei tarvitse kuin vain olla. Mieli joka on egon pauloissa on se joka kiemurtelee sen ympärillä ja yrittää torjua sen. Kun oppii tuntemaan mielen voiman, on jo hyvin selvillä itsestään ja selittämättömien tunteidensa kanssa sinut. 

Maiju

Kuulopuheiden varassa

  Mistähän aloittaisin. Jos luottaa kuulopuheisiin ja tekee päätöksiä niiden varaan, voi tehdä päätöksiä harhaluuloihin perustuen eli valhee...