perjantai 11. marraskuuta 2022

Minä ansaitsen hyvää


 Olen ollut aivan totaali jumissa yrittämiseni ja ammattini kanssa kohta puoli vuotta. Aloitin toukokuussa ja päätin, että nyt kun yrittäjäksi ryhdyin, en enää työntekijäksi lähde. Mutta joka kerta kohtaan kriisin. Tällä kertaa kriisiini sisältyy muutama teema. Miten minua kohdellaan ja mitä minä haluan välittää. Olen puolen vuoden aikana kouluttanut itseäni jos jonkin verran. Ensin avoimen ammattikorkeakoulun viestinnän kurssilla, järjestelmäkamerakurssilla, ilmaisilla some kursseilla ja nyt aloitin brändäyksen kurssin. Mahtuu tähän yksi enkelikurssikin väliin. Ja tietenkin vielä kahden eri tuotesarjan opettelu, uusien hoitojen opettelu ja koko hoitolan käynnistäminen. Näkyvyyden saaminen, googlen merkinnät. Samalla ymmärrän, että tein lähes ilmaista työtä toiselle. Enkä edes tiedä mitä opin. *Jälkihuomio* Sain kuulla myöhemmin minusta puhuttavan: "Miten se Maiju on käynyt kaikenlaisia kursseja, eikä se mitään saa silti aikaseksi. "Mutta ehkä hän on oikeassa, en todella saa aikaseksi vaikka seisoisin päälläni. 

Olen kouluttautunut erilaisilla kursseilla elämässäni, niin kirjoittamiseen, taiteeseen, energiahoidon maailmaan, minulla on kaksi ammattia, että ehkä voisin vähän makustella ja alkaa tehdä sitä mitä rakastan. Tuntuu, että viimeiset vuodet olen saanut vain märkiä rättejä. 

Rakastan enkelikursseja, varsinkin niitä joissa mennään meditaatioissa enkelimaailmoihin. Ne ruokkivat tunteitani ja luovuuttani. Ovat puhdasta ja ihanaa pumpulia. 

Olen kokenut tässä yrityksessä, että minua yritetään ahtaa johonkin johon en kuulu. Enkä edes itse sitä ymmärrä, että mihin kuulun, sillä se ei ole vielä valjennut. Tein ajattelemattoman seuraamisen instagramissa jestools sivulle ja he ottivat heti kontaktia joka tuntui hyvältä. He kutsuivat ilmaiseen sporttitapahtumaan, joka on luotu yrittäjien verkostoitumisen mahdollistamiseksi. Vuorossa oli ilma– akrobatiaa. Löysin itseni sieltä.  

Löysin kehollisia rajoitteita itsestäni paljon ja totesin, että nyt on herätettävä tämä neljäkymppinen nainen. Yrittäjät ovat eteenpäin menijöitä. Useimmat. Tämä ryhmä antoi kuitenkin niin paljon, että se sai minussa jotain liikkeelle, enkä osaa sanoa mitä. Löysin itseni heidän brändäys kurssilta. 

Olen ollut mielestäni negatiivinen ajatuksiltani viimeisen parin kuukauden ajan, enkä pidä tästä. Olen löytänyt itseni sellaisista keitoksista, että huomaan ärsyyntyväni ja epäileväni kaikkien motiiveja. 

Minun on aika alkaa tehdä itseni eteen hyvää. Alkaa toimia itseni hyväksi, eikä itseäni vastaan ja jos jatkan tässä energiassa missä nyt olen, en tule voittamaan. Työ ei ole kannattava. 

Miten minua kohdellaan: olen alipalkattu. Mitä haluan välittää? Haluan nostaa ihmisten itsetuntoja. Mutta miten ihmeessä voin nostaa muiden itsetuntoja, jos minä olen sallinut tällaista itselleni. jossa lumouduin siitä hyvästä joka minulle tarjoiltiin, enkä kuunnellut varoituksia. Kun en tehnyt kuin toinen halusi, hän nolasi minut toisen edessä, sitä hän on tehnyt jo pari kertaa. Hän on juoksuttanut, käskyttänyt ja uhkaili. En minä tätä ansaitse, todellakaan. 

Maiju 


Kuulopuheiden varassa

  Mistähän aloittaisin. Jos luottaa kuulopuheisiin ja tekee päätöksiä niiden varaan, voi tehdä päätöksiä harhaluuloihin perustuen eli valhee...