maanantai 13. maaliskuuta 2023

Tunnetko sukusi historian?

 



Suvun tarinoista löytyy paljon mielenkiintoisia tarinoita, joista voi tarvittaessa ammentaa voimia omaan elämään. Olen halunnut pitää yllä positiivista asennetta elämässä ja löytää vaikeuksista aina opittavaa, jotta pääsen eteenpäin. 

Minä synnyin vanhaan sukuun, eli vanhempani ja isovanhempani olivat iäkkäitä. Vasta kun aloin kiinnostumaan juuristani, he olivat jo kuolleet. Äitini on vielä elossa. Kiinnostuin, kun kuopus oli vatsassa –  enkä ehtinyt isääni kauaa haastatella. Hän kuoli kun vauva oli vuoden. 

Olen koonnut tarinoita palasista ja yrittänyt yhdistellä mennyttä yhteen sopivaksi. Tarinat elävät suusta suuhun ja aina tarinaan liittyy kertojan tunteet ja näkökulma, joten on vaikeaa muodostaa kokonaiskuvaa. 

Tiedän, että synnyin perheeseen jonka asiat olivat hyvin, mutta tunteet tekevät elämästä sen, joka minua on vaivannut. Olen selvitellyt niin omaa tarinaani kuin vanhempieni ja isovanhempieni tarinaa. 

Minua vaivasi lapsena yksinäisyys. Vaikka synnyin isoon perheeseen, koin silti valtavaa yksinäisyyden tunnetta. Tiedän jo selvittelyjeni jälkeen mistä se johtuu. Olin aina liian pieni kuulemaan tarinoita ja liian pieni olemaan mukana. Mutta olin turhankin utelias selvittämään asiat omin päin, eikä niitä minulle koskaan selitetty. Traumani olivat hyvin vaikeita, kunnes aikuisena pääsin käsittelemään niitä erilaisilla menetelmillä.

Surun sain kannettavaksi, jota olen yrittänyt purkaa ulos itsestäni vuosia. 

Olen överisosiaalinen ja överiempaattinen ja näiden piirteiden kanssa eläminen vei minut lapsena parantamaan rikkinäisyyttä maailmassa. 

En tiedä oliko ne minun tunteeni kun ohjasivat minua elämässäni, mutta rakkauden vinouman ja kehun puutteen myötä alisuoritin aikalailla hyvin monessa asiassa. 

Suvussani oli paljon taitoja, paljon kykyjä joita minulle olisi voitu opettaa, mutta kaikki opit jäivät ulkopuolelleni. Ne ovat toki geeneissäni ristiriitana. 

Suvussani on tekijöitä. Menestyneitä yrittäjiä. Mutta minä en tiedä miten menestyä yritysmaailmassa. 

Minä ihailen lempeyttä. Ihailen ja pidän menestyneenä ihmistä joka on lempeä. Minä halveksin.. vaikka asia ei ole näin mustavalkoista, en osaa sanoa halveksinko (olen kieltänyt tämän piirteen) rahalla ostajia. Jotka ostavat rahalla huomiosi ja aloittavat tunteiden repimisen. Sättivät, nimittävät laiskaksi. Mollaavat ulkonäköä. 

Olen saanut ristiksi elämässä ihmisiä jotka tuovat halveksintansa kannettavakseni. Henkisessä kasvussa hoetaan sen olevan minun peili ja lähdinkin samaistumaan negatiivisuuteen. Se söi kaikki voimani ja sairastutti mieleni. Sen myötä, en enää ottanut tätä vastaan peilinä. Mutta tehtäväni onkin maailmassa tutustua aggressioihin ja puhdistaa niitä, se taas sattuu melko paljon. 

Minulle menestys tarkoittaa, että on voinut auttaa ihmisiä. Mutta auttamista on monenlaista. Se ei ole auttamista, että tarjoat työtä ja sätit tekijää. Se on orjuuttamista. Auttaminen on olla lempeä esimerkki, saada toisesta parhaat piirteet esiin. 

Olen avoin elämälle. Mutta tuon pintaan ihmisten kivut, siksi varmaankin saan paljon räjähtelyä ympäriltäni. Jos lapsiani kutsun minun hajottajiksi, ehkä itse olen sitten puhdistaja. 

Henkinen kasvu on minun voimani ollut. Yhteys henkimaailmaan. Minulle on annettu kyky saada yhteys sinne, oman itseni takia pidän siitä huolta, että yhteys on puhdas. 


Maiju

Kuulopuheiden varassa

  Mistähän aloittaisin. Jos luottaa kuulopuheisiin ja tekee päätöksiä niiden varaan, voi tehdä päätöksiä harhaluuloihin perustuen eli valhee...